torsdag 5 mars 2015

Bäst av allt ....


Tar bilen och kör till bageriet i Slöinge för att köpa baguette med parmaskinka och cheddarost, ja, som lunch till friherrinnan och mig själv.

Ett äldre par från Björketorp (vid Borås, om jag förstått det hela rätt ...) tvekar mellan semlor eller nånting annat smarrigt. Expediten är ett under av vänlighet .., ååå, så jag tycker om henne!

Lite småprat blir det .., paret från Björketorp har stuga i Varberg och åker nu omkring lite på måfå .., vi pratar om bageriet som är så trivsamt och kvinnan säger att ..."tänk, att sitta där under äppelträdet i sommar och dricka kaffe ...".

Efteråt kör jag till Haverdal och tankar.
Mätaren blinkar oroväckande ..,den är nu på nedersta strecket .., blink-blink-blink .., och jag kör sakta för att spara på dropparna och när jag kommer fram visar mätaren att jag hade kunnat köra i ytterligare ynka fem kilometer, sen har det varit finito med bensin.
Pust.

Så till friherrinnan som har ställt fram utemöblerna.
Vi sitter i lä, vid garaget.
Sparvar kvittrar ..., solen värmer våra ansikten.

När jag, någon timme senare, kommer hem, upptäcker jag att sommarhusgrannarna har kommit!
Vilken glädje!
Jag knackar på dörren och hälsar välkommen ..., och tänker att harry kommer att bli överlycklig när han upptäcker den så innerligt älskade Göran.

Inga kommentarer: