söndag 1 februari 2015

Det bästa för mig själv ...


Jo, det är nog dagens middag.
Mina barns pappa har en kusin som är renägare; jag tror att han bor och arbetar i Härjedalen .., och av honom köpte vi ett antal kilo med renskav och det ska jag säga .., att stekt renskav tillsammans med uppfrästa kantareller .., hemlagat potatismos och ett ljuvligt gott rött vin .., då kan det omöjligen bli bättre!

Vilken smak!
Helt annorlunda än den renskav man köper från frysdisken i affärerna!

Det får bli söndagens bästa för min del.

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det låter himmelskt!

Turtlan sa...

Säger detsamma, himmelskt gott!!!

Å vilket fint tyg det är på bilden! Ljuvligt :-))

Elisabet. sa...

Ruta Ett: det VAR himmelskt!

Turtlan: det är inte ett tyg, det är en liten bit presentpapper, inhandlat i London.