onsdag 17 december 2014

Det bästa för sportiga jenny ....


 ... var ju helt klart helgen i Stockholm.

Huvudmålet med den här resan, var tro det eller ej, att besöka en kyrkogård.
Men det är inte vilken kyrkogård som helst. Nej det är Sveriges största kyrkogård, med ca 33 000 gravar. Jag pratar om Norra begravningsplatsen i Solna.



Och anledningen till att jag ville dit beror på S.A. Andrée, K. Fraenkel och N. Strindberg är begravda. Och då jag levt med dessa herrar och den ödesdigra Andreexpeditionen ansåg jag att nu är det minsann dags att hälsa på männen. Jag hann med ytterligare två kyrkogårdar, Skansen och julmarknaden där, Historiska museet, jul marknaden på Stortorget, Stockholms Stadsmuseum, Medeltidsmuseet och ett biobesök innan det var dags att åka hem igen.



Alldeles själv var jag på den här resan var jag också, och det var inte sista gången jag åkte iväg på egen hand kan jag säga!
 
//sportigajenny

2 kommentarer:

Fröken Blund sa...

sådär vill jag oxå uppleva staden vi bor i...
men det blir aldrig så, man hastar igenom den som om det inte fanns någon morgondag.
jag borde banne mig åka in, och ta in på hotell en natt eller två.
DET vore gött.

Jenny sa...

My God vad illa jag skrev igår kväll. Jag har ju missat flera ord i mailet...
Vi kan ju börja med texten under gravmonumentet. Där ska det stå:
Och anledningen till att jag ville dit beror på att S.A. Andrée, K. Fraenkel och N. Strindberg är begravda där. Och då jag levt med dessa herrar och den ödesdigra Andréexpeditionen sedan 2011 ansåg jag att nu är det minsann dags att hälsa på männen.//sportigajenny