tisdag 25 november 2014

"Fem grejer jag alltid har i kylskåpet ..."

För kanske sju, åtta år sedan hade jag själv en liten utmaning, jag bad bloggvännerna att öppna sina kylskåpsdörrar och ta en bild.

Å, det var helt underbart!

Mest minns jag Rexxies :)

Den bloggen är borttagen, men om jag i dagsläget ska räkna upp 5 saker som alltid finns i kylen, så blir det ungefär så här.

1.  Bregott, normalsaltat, den stora byttan.
(Vi hade en gång en livsmedelsinspektör som höll i en utbildning om livsmedelshygien, han berättade om hur han varit med och tittat på produktionen av lättmargariner och den chock han fick .., "rena, rama kemiska industrin!" sa han. Efter den dagen har aldrig Lätta, Becel eller Lätt och Lagom kommit i närheten av mitt kylskåp.).

2. Mjölk från Wapnös mejeri inte långt härifrån - röd mjölk -, den fetaste.
Det är mest pv som dricker mjölk, själv föredrar jag vanligt kranvatten.

3. Någon form av ost, just idag Gouda, annars Herrgård eller Cheddar.

4. En burk med pv:s plommonmarmelad.

5. Smör

Den här utmaningen kom härifrån.

1 kommentar:

Turtlan sa...

Hitåt hi, småler när jag läser om Bregott! Jag kör med exakt samma paket. Kan inte heller med Lätta och dylikt! Smakar ju konstigt och har också tolkat mig att det är rena kemindustrin.

När vi flyttade in här alla fyra då hade jag ett krav: Bregott och inget annat. Helt Oki sa tjejerna bara vi får lättmjölk och inget annat. Oki sa jag :-)