söndag 23 november 2014

Det bästa för mig - idag - ....


Jo, men det måste väl ändå vara bilderna från Ghana.

AP var igår på utflykt till bland annat Cape Coast och fortet där slavar hölls fångna, förmodligen i väntan på att säljas och skeppas iväg.

Den här lilla fröken - så go så man kan äta upp henne till frukost -, följde med, ja, med AP, alltså.




Man kan ju bara  a n a   vilka livsöden som utspelat sig här.
En intressant debattartikel i DN finns att läsa här. 
Skrämmande, skrämmande!



Vilket äventyr!
Bildtexten löd så här: Då otänkbart. Nu självklart.



Nej, jag måste ta med den här bilden också .., jag som älskar fötter!
Och till Ghana  s k a  jag resa!

Bilderna är tagna av AP .., ett afrikanskt fönster kommer i morgon.

2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Å så spännande! Åk du så får du berätta för mig.
Vad är det för fisk under skynket.
Hua för slavhandeln.
Afrikafötter!!!

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: pv gissar på tonfisk :)
Ja, jag hoppas verkligen att jag kan komma mig dit, kanske nästa höst?