lördag 22 november 2014

Dagens bästa ...



Tidigare, om jag satt i loppisfåtöljen och tittade rakt fram, såg jag mest bara tre blommor med stora blad och någon utsikt fanns inte att tala om.

Så, igår, tog jag bort blommorna (gåsfot heter dom) och plötsligt ser jag ju ut!
Ja, jag ser ända till det vi kallar för "polska ambassaden"!

Det här rummet var tidigare en inglasad altan och det är det ännu, men det ska bli ett vardagsrum.
Ett stort vardagsrum med helt nya väggar, fönster, golv .., och där ska vi sitta och titta ut över hästhagar och lilla vägen ...oxelhäcken ska tas ned och kanske den gamla björken också.

Jag har siktat in mig på att det kanske blir av lagom tills man går i pension.
Om fyra år.
Måtte jag leva tills dess!




Tidigt på morgonen tar pv harry på en cykelrunda, kanske fem kilometer?
När dom kommer till kustvägen visar det sig att husse har glömt kopplet hemma, så harry får springa lös vid sidan om cykeln och gör det med den äran.
Efteråt är han så trött, så trött och vilar i husses knä.
Husse, han är verkligen harrys bäste vän.




Det lär vara så att Sverige är ett av få länder där man dricker 11-kaffe.
Ja, då är jag glad att jag bor just här.
Vinterstudion på tv .., nybryggt Zoegakaffe, en torr lussebulle och en pepparkaka.
Livet känns bra.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk sen vad snyggt det blir när du får upp stjärnorna där ute.
Då kan du njuta dubbelt

Friherrinnan

Evas blogg sa...

11-kaffe är en fin tradition. I love it! Själv har jag druckit det hos mamma idag. Till kaffet nyköpta ostfrallor och så mammas underbart goda kardemummakaka.

Bert Bodin sa...

Och vi är de enda i elvakaffets Sverige som dricker det kl 12.30.

annannan sa...

Har du googlat "elevenses"?

Elisabet. sa...

Friherrinnan: ja, det kommer att bli jättebra!

Eva: tycker också om det, men gör det inte alltid när jag är ensam hemma.

Bert: och ni överlever tydligen? Imponerande!

annannan: nu har jag :)