onsdag 22 oktober 2014

Glassvik ....

Hopp-och-skutt-halvön syns uppe till vänster .....

Även idag tar jag bilen och kör till Glassvik, men i helgen, då ska jag leta mig fram längs sommarstugevägarna och ta med mig kaffetermosen, om vädret nu tillåter.

Ja, jag vet .,. vädret tillåter alltid, men uppehåll är att föredra.

Idag såg det ut så här.
Mitt mest frekvent använda ord är - det är jag ytterst medveten om - "underbart", men vad finns annars för ord som kan beskriva en natur så ljuvligt vacker!!



Inte en levande själ, förutom sjöfåglar av olika slag, möter vi.
Jo, en farbror som ser mig stå med kameran och försöka fånga fågeln på bild .., han är ute och stavgår och frågar - leende -, om jag spanar på u-båtar?

Nåja, något periskop visar sig inte och inte någon annan båt heller.
 


På halvön alldeles nere vid havet får Harry springa som han vill ..., åååå, så han hoppar och skuttar och strääääcker ut!

Aldrig är han så lycklig som när det får bli full fart på benen!



På väg hem igen , träffar vi faktiskt några levande själar!
Då har fåren kommit spankulerande in i samma hage som vi själva och harry är plötsligt inte så värst modig .., ååå, så intressant det blev att nosa i marken och göra sig nästan-osynlig!



När vi närmar oss grinden går fåren bara en bit därifrån och står sedan länge och tittar åt vårt håll.
Fina, fina är dom!

5 kommentarer:

Torun sa...

Underbar bild på "dubbelfåren"!

Steel City Anna sa...

Underbara bilder på de ulliga varelserna!

Bloggblad sa...

Strandängarna avundas jag dig! Det är nåt visst med havet, även om jag njuter både i bokskogen jag passerar och ute på de öppna fälten.

Bert Bodin sa...

Naturen påminner väldigt starkt om den som finns längst, längst, längst norrut i landet. Sandåslandet strax söder om Treriksröset. Det är så likt.

Elisabet. sa...

Torun och Steel City Anna: visst är dom fina!!

Bloggblad: bara detta att gå ut och gå i naturen är ju hur härligt som helst!

Bert Bodin: det är kanske därför jag känner mig så hemma här ..., mer än i Skåne, faktiskt. Det är kärvare natur här .., inte så inställsamt.