söndag 28 september 2014

Nu gäller det ...


... att komma ihåg vilken sort som planterats var.

"Ta en bild, du kommer aldrig ihåg det annars!" säger den uppmuntrande pensionatsvärden.

Så det gör jag. 

Längst till vänster mot husväggen - den nymålade - håller president Obama till, sen kommer den andre presidenten som också var lite vänster, dvs, Jack Kennedy ((ja, men han kallades Jack)..., och längst till höger har vi Rhapsody in rock .., Robert Wells.  

Nästan alla tycker att det är vansinne med klätterväxter mot nymålad vägg, men det gör mig inget. 
Färgen är lite sval .., jag vill absolut få den varmare och det kommer den nog att bli med allt det gröna och blå.

Tjugofem pingstliljor hamnade också i jorden. 

Och när nu pv kommer hem efter promenad med harry, då blir det dopp i havet.

2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Fint med blommorna när de kommer nästa sommar. Det gör väl inget om du glömmer sorterna???

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: jo, det gör det .., jag vill en gångs skulle veta vad jag planterat .., tänk, om ena sorten blir jättefin och jag vill ha en likadan!