tisdag 22 april 2014

Klockan 11.02 ...


Första dagen helt alena hemmavid.
Ja, frånsett harry och sigge, förstås.

Tillvaron som sjukskriven blir annorlunda.
Många tider att hålla reda på .., piller hit och dit och promenader och gymnastik.
Samordning.
Resam eller pv?

I Norrköping har det totala vansinnet brutit ut och i ett kylrum ligger två döda män.
Man kan bara undra vad som får människor att så tappa fattningen?

Hur jag än försöker tänka tillbaka, så minns jag inte ens tillstymmelsen av ett mord i min barndom?
Det borde rimligen ha funnits, men jag kan inte komma ihåg nåt sånt.

Och hemma har Skellefteå AIK vunnit guld och där har väl också det totala vansinnet utbrutit .., Ulf Bergström på malåsidan berättar att i dagens hemtidning bestod de 24 först sidorna enbart av hockey.

Ja, ja.

Men solen flödar, spireorna är på väg att slå ut .., körsbärsträden likaså och nu ska jag ta mig samman och gå på promenad i allt detta vårliga vackra.



4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag känner ju till området och vet att det är många olyckliga, fattiga, arbetslösa, rotlösa som bor där. Nu förstod jag av radion att det handlar om en gammal släktfejd, och när de talade om att bråket hade startat redan i söndags i kyrkan i Hageby, då avslöjade de varifrån familjerna kom. Det finns bara en kyrka där...

Bloggblad sa...

Alltså, för allt i världen... nu blir jag kanske anklagad för rasism... det handlar förstås inte om varifrån de kom, men förr antydde man gärna i nyheter när det handlade om att det var invandrare - nu gör man ju inte så, men de kunde lika gärna ha sagt: Vid ett gudstjänstbesök, då hade det inte varit underförstått att det handlar om invandrare.

Anonym sa...

Har samma känsla som du när det gäller mord under barndomen. Och när de väl inträffade blev det stora bokstäver på första sidan i tidningen. Minns särskilt ett barnamord på någon Kerstin Blom, som det skrevs spaltmeter om.

Elisabet. sa...

Bloggblad och norbergianblue: ja, det spelar ju ingen roll vem som utför såna här vansinnesdåd, det är ju hur galet som helst!
Och när man sedan får veta att det handlar om släktfejder .., ja, då seglar det ju stekta sparvar raka spåret i munnen på SD, som väl nu sitter och gnuggar händerna!