torsdag 17 april 2014

Dagens fönster ...


I Skåne har hedgrenskan varit ute på vift, närmare bestämt i Köpenhamn (för den som bor i Skåne är närheten till Köpenhamn så uppenbar .., många av mina före detta arbetskamrater såg hellre Köpenhamn som vår huvudstad, än Stockholm .., från Malmö tar det väl kanske 20 minuter att ta sig över till andra sidan sundet .., från Ystad tar det någon timme bara!).

Där, i den danska huvudstaden, har hon och hennes sällskap besökt Glyptoteket.

Om detta, Glyptoteket, kan man läsa om här.

Mer om Köpenhamn hittar du här ...

Och tips på vad man kan hitta på just där .., har du här.

Intresserad av vilken sorts musik köpenhamnarna lyssnar på ...? Klicka här.

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Glyptoteket är en underbar plats att befinna sig på - så lugnt och rogivande och ett trevligt café har de också!

annannan sa...

Nu är det ju dessutom många människor som pendlar från Skåne till Köpenhamnsregionen för att arbeta.

För min generation var Köpenhamn ett litet äventyr och porten till kontinenten.

För de som är unga i Skåne idag är förhållandet till Köpenhamn nog ett helt annat. Jag passerar regelbundet dels universitetet, dels Kastrup, och jag det är uppenbart att många studenter liksom många anställda i butiker och serveringar på flygplatsen är svenskar/skåningar. Så var det inte för femton år sedan.

Jag var en gång i ung miljöentusiasm emot Öresundsbron. Jag är glad att det var fel!

annannan sa...

Det är jätteroligt att titta och höra på de här klippen. Jag som aldrig går med lurar på missar ju chansen att komma med här!

Men hur fasen klarar folk av att lyssna och vara i trafiken samtidigt?

Jag kan antingen inte höra vad jag har i lurarna, eller så måste jag dra upp volymen så att det är fara dels för hörseln, dels för att jag ska bli påkörd.

Antagligen är det det där att jag egentligen är en lantis. Jag kan gå långa promenader på landet och höra intressanta saker i lurarna, men i stan blir det kaos.

Anonym sa...

Ja, för oss skåningar är Köpenhamn huvudstaden - i alla fall när det gäller avståndet!
Hedgren