söndag 8 januari 2012

Missa inte ...

En alldeles u n d e r b a r dokumentär, ikväll kl.20.00

När jag första gången såg det här programmet, kastade jag mig på pennan och skrev till filmaren vars namn innehåller en mängd konsonanter och så tackade jag för sextio minuters underhållning.

Och den här filmen, den kan sannerligen kopplas till reflektionerna angående detta med genusperspektiv .., och med starka män och kvinnor.

Se den!

(Och kan någon spela in den till Steel City Anna - jag kan inte - så skulle hon bli glad, det lovar jag, för det här är en film för alla som är intresserade av människor.)

SVT, 2, kl. 20.00 ikväll söndag, alltså.

"Paradiset".

En lyckad gemensam tapetsering är det ultimata beviset på ett lyckat äktenskap.

Det bekräftar Hans och Kerstin Stralström från Kiruna som vid 82-års ålder försöker förvandla sin sommarstuga till ett paradis. Men enkelt är det inte och båda måste stå ut med mycket innan tapeten hamnar på rätt ställe.

Dokumentärfilmaren Jerzy Sladkowski har tidigare gjort två filmer för SVT med paret - "Tango, gräl och ledbesvär" och "Lappsjukan".

5 kommentarer:

Monica i Skellefteå sa...

Har sett den här filmen för några år sen tillsammans med min man och jag måste säga att vi njöt framförallt av den senare delen!

Elisabet. sa...

Monica: jag kommer inte alls ihåg så mycket av den .,. bara att jag föll pladask!! hälsar Elisabet, nu på väg till affären för jobb till fem.
Åååå, jag missar avslutningen av tour de ski!

mossfolk sa...

Teven "bokad" klockan åtta ikväll. Nu gäller det bara att komma ihåg det också. Jag älskar svts dokumentärer!

Steel City Anna sa...

Låter spännande :)

Torun sa...

Ja DEN ja! Älskade den filmen!