måndag 24 oktober 2011

Ringenäs, måndag.


Ledig dag och strålande sol, då tar jag bilen och harry (under protest ...) i baksätet och kör söderut, mot Ringenäs, där vi passerade häromdagen.

Stranden är helt annorlunda mot för den här i Stensjö!

Här är den otroligt bred och så hårdpackad att den håller för bilar!

Dessutom är den till synes evighetslång.


Harry är glad och sprallig och springer hit och dit .., upptäcker en båt och tycks förvånad?


Tar sig en titt.
Funderar på att hoppa i.


Men ger upp.


Och sanden är vågig och fylld av snäckor!


Och där är märken från någon som var där tidigare.


En död fågel väcker harrys nyfikenhet.
F ö r s i k t i g t nooooosar han på den orörliga fågeln som inte längre är i livet.


Att vandra på stranden är på gränsen till obehagligt .., det krasar av krossade snäckor!
En tom plastpåse fylls med snäckor av alla de sorter ..., och en del är stora och där är musselskal och små vita fjädrar!


Vid parkeringen finns en anslagstavla.


Rester av något ...


Ja, det gäller att sommargästen håller sin kropp och själ i trim ...


Och Harry han vill sälja hus svenska till holländare.

5 kommentarer:

Fourmum sa...

Åh så mycket vackra snäckor och strand ;) Den får vi kolla närmare på nästa gång vi är i närheten :)

Monet sa...

Och vilken tur att Harry inte tar betalt om huset inte blir sålt!!

Elisabet, jag har skickat ett antal kommentarer till dig under senare tid men de "kommer inte in" - vet du om någon annan har samma problem? Jag gör som man ska, fyller i wv och allt.

Elisabet. sa...

Fourmum: ja, där var verkligen sååå vackert!

Monet: nej, jag fattar det bara inte och varför kommer vissa inlägg in och andra inte?? Jag har tittat på skräpposten (eller skräpkommentarer) och hittar dem inte där heller, men då borde ju i så fall ALLA dina kommentarer hamna där?

Evas blogg sa...

Undebara strandbilder!

Elisabet. sa...

Eva: jag är så tacksam för det här vackra i ens närhet!