måndag 24 oktober 2011

Ringenäs, Halland.



8 kommentarer:

SoF sa...

Åhhhhhh!
(= slut på superlativ) ;)

Varma grått-idag-hälsningar!

ab sa...

Vilken ovanlig strandbild! Och väldigt vacker.

Tankevågor sa...

Jag tappar orden totalt!!! Vill bara vara just DÄR!

...tycker så mycket om snäckor, hav och stränder.

Elisabet. sa...

SoF, ab och Tankevågor: ja, visst är det ofattbart vackert!!
Hemmablind har jag ännu inte blivit.

Steel City Anna sa...

Vilken fin bild på alla snäckorna!

Monica sa...

Så vackert med alla snäckor!

Elisabet. sa...

Steel City Anna och hennes mamma: jag har ALDRIG varit på en strand med fler snäckor .., hela tiden detta krasande under skorna!

Kesu sa...

Tack för vackra nostalgibilder. För nu ska jag berätta för dig att när jag var liten och bodde i Halmstad åkte vi alltid till Ringenäs när vi skulle bada. Varför? Tylösand var för stekare och turister, dom som hellre ville visa upp sig än bada. OCH - på Ringenäs fick man köra bilen ända ner på stranden. Bilarna stod i dubbla rader en varm sommardag. På självaste sandstranden. Perfekt när vi åkte ut för ett snabbdopp. Ner i böljan och så upp igen, in i bilen och hem till middagen. Ja, så tyckte vi då, med betoning på då. Skönt att man kan ändra sig.