söndag 26 juni 2011

"Sommar, sommar, sommar ...!"


Herr Ehrenmark.

I år har jag bestämt mig: jag ska verkligen försöka lyssna till så många Sommarprogram som möjligt.

Igårkväll somnade jag till Mark Levengood, men reprislyssnade för någon timme sedan.

M.L. är ju filurig och man ( i alla jag) blir glad av att lyssna till den mannen.

Betyg: 6 av 10.


Tidigare idag Torgny Lindgren
, favoritförfattaren hemifrån.

Åååå, så jag tycker om hans böcker!

Men som radiopratare ...?

Nja.

Jag får nog lyssna ännu en gång.

Som det känns nu: 3 av 10.

(Lyssnade på andra halvan när jag hade gått till sängs. Då blev det bättre. Nej, man ska inte sätta betyg innan man lyssnat klart.)

För övrigt har jag under årens lopp haft två solklara favoriter.



Lars Ulvenstam var en av dem.

Torsten Ehrenmark (översta bilden) var en annan.

I fjol föll jag pladask för Pija Lindenbaums sommarprogram!

Och i sommar tänker jag inte missa Gita Nörby!

7 kommentarer:

Anonym sa...

så olika det kan vara - smaken är som baken som bekant.
Jag höll på att skratta ihjäl mig åt Mark Lewengood - ingen kan berätta så torrt som han! En tia blir det för mig.
Dagens pratare var rent förskräcklig - varför så mkt tyskt? Gav en otäck eftersmak och jag tänker inte lyssna igen...
Det finns många som jag verkligen vill lyssna till och TACK för alla möjligheter att lyssna i efterhand.
// Catarina

qi sa...

Jag säger bara: Sture Linnér! När jag hade hört hans program sommaren 2007 var jag beredd att skriva till honom och fråga om han ville gifta sig med mig... Vilken underbar man han verkade vara, så humoristisk, mänsklig, och så mycket intressant han varit med om! Tyvärr dog han för ett år sedan, 93 år gammal...

Elisabet. sa...

Catarina: men jag tyckte ju om Mark Levengood! Men inte en tia ,-)

Elisabet. sa...

qi: ja, men honom kommer jag ihåg!!
Vi var nog många som tänkte fria till honom ,-)

Catarina: jag somnade inte för att jag tröttnade på M.L. utan för att jag var så trött. Men tian - nix.

Steel City Anna sa...

Åh, härligt med lite recensioner, sånt gillar jag :)

Bloggblad sa...

Tack! Lars Ulvenstams namn letade jag efter i skallen igår... honom gillade jag skarpt. När Ehrenmark pratade hade jag ännu inte börjat lyssna på Sommar. Jag är ingen radiot, vill oftast ha tyst omkring mig. Eller egenvald musik.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: jag med ,-))

Bloggblad: ja, han var ju outstanding med sin torra humor och sin basröst!! Ulvenstam, alltså, men även Ehrenmark.