fredag 3 juni 2011

Morgonsurr ...


Någon har svårt att bestämma sig ...


Klockan 7.00.

Frukost på altanen .. morgonsol och duvkooooorr.

Dagens Nyheter på bordet.

Det är varmt ute allaredan .., (ett pv-uttryck som jag upptäcker har fastnat i mitt huvud), ja, det här blir nog en alldeles fantastiskt fin dag.

Mellan tuggorna pratar vi om prostitution .., om kungen ..., och jag tänker på hur dåligt han ska sova och vad som avhandlas vid frukostbordet i det kungliga residenset?

Och så pratas det om dagens jobb .., om middagsplaner ("grekisk sallad, det blir jättebra, jag är ändå så himla trött när jag kommer hem halv åtta!" säger jag och pv svarar att "det blir nog någon råd med det ...") och han pratar om allt som ska göras.

Det blir en tur till återvinningscentralen .., till Systemet ., till Åhléns (jag beställde fel parfym på nätet och fick en doft som är på gränsen till äcklig, nu får jag göra på vanligt sätt, köpa i butik!) och igårkväll kom lillbåten i sjön .., kanske tänker han sig en tur på havet?

Själv ska jag nu ta på mig moppekläderna och ge mig av.

En riktigt skön ledig lördag tillönskas den som eventuellt tittar in här!

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Tack tack, fast jag börjar med fredagen... ;)

UllaMona sa...

He he jag börjar också med fredagen...det blir en tur med båten uppefter Rutsälvens delta.
Hoppas att din dag blir bra.

Jenny sa...

Har jag sovit bort ett helt dygn och då även missat att gå till jobbet? Jag hoppas det är fredag idag!

Och vad gäller "allaredan" så tänkte jag först att det är väl ett småländskt uttryck, men så kom jag på att även jag använder mig av det uttrycket! Och jag är ju västgöte! Hmm... Eller har jag efter ca tre veckor i Småland redan snappat upp nya uttryck?

gunnar i vaplan sa...

Fredag även här i Jämtland ;-))
En vanlig mulen gråtrist jämtlandsdag när det gäller väderläget.
Längtar verkligen efter sol och värme, börjar bli less på mulet, norvästan och regnskurar.

Anonym sa...

Tack för det. Hälsning från ett soligt Ystad.
Du kommer att bli förvånad över stranden när du kommer hit. Det fylls på massor från havet så det är på väg till en riktig playa från brygga 0 o österut.
Kram från fru Grå

mossfolk sa...

Hi, tur att fler kommenterat, jag undrade om jag redan gått och blivit dagvill ;)

Mysigt med en tur på havet. Här är sol och klarblå himmel. Klurar lite på om ett parasoll till vår lilla balkong i söderläge vore en bra investering...

Lilla B sa...

Allaredan har jag använt i hela livet utan att överhuvudtaget tänka att det skulle vara något dialektalt.

Roligt att läsa hur andra uppfattar språket man själv inte ens tänkt på.

Anonym sa...

Även jag reagerar. Jag har fredag i dag och har klippt gräset här i Vaplan redan två gånger sedan vi kom hit i förra fredagen.
Hälsning från Marianne R.

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, ja .., en dag hit eller dit ,-))

Och "allaredan" säger vi i alla fall inte i Malå, däremot säger pv det ofta.

Vad vi säger?
Ja, bara "redan" ,-)