onsdag 29 juni 2011

Ännu en arbetskamrat ...



Det är helt otroligt hur många rara arbetskamrater det finns i affären!

Johanna Josephsson på bilden här ovanför, är en av dem.

Hon är som en enda stor solstråle och man blir glad när hon står i kassan mitt emot.

På bilden är hon på väg hem från sitt pass och jag fångar henne ute på lagret.



"Jag slår vad om att du har höger tumme upp ...?" säger jag.

Det har hon inte, hon har vänster.

Och så är hon Kräfta (fyller år i övermorgon) och studerar på journalisthögskolan i Göteborg.



Lillasyster är hon också och blir man inte glad av att se somriga fötter, då vet inte jag.

På min fråga hur hon trivs med tillvaron, ni vet, på den där skalan från 1 - 10, ja, rent allmänt, svarar hon -efter någon timmes funderande - så här.

"Hej!

Nu har jag funderat på din fråga och jag skulle svara att jag är 9 av 10 nöjd med livet just nu.

Är lite svensk och vågar inte säga 10 för det känns så definitivt på något sätt.
Som att jag inte kan ångra mig sen och vara ledsen och missnöjd.

Men överlag är jag verkligen glad och nöjd med det mesta.

Jobbet (mest på grund av alla fantastiska arbetskamrater) pojkvännen, sommaren, vännerna, familjen och så.

Kramar Johanna."

Och nu hamnar hon här, bland alla andra vänsterhänder.

Inga kommentarer: