tisdag 31 maj 2011

Skräcken ...



Micke i Ångermanland tipsar om något som han gärna skulle vilja se .., nämligen detta.

"Preikestolen" i Norge.

Jag kan inte tänka mig en större fasa än att parkera bilen här, gå ut mot stupet och titta ner.

Hade jag haft småbarn, hade jag v ä g r a t i sten, aldrig att dom finge gå ens i närheten av stupet, om än så med vuxna i sällskap .., och aldrig att jag släppte ut någon hund just här!

Usch, jag får rysningar bara jag tittar på bilden!

Men vackert är det.

Norge ä r verkligen bland det vackraste som finns!

2 kommentarer:

baratradgard sa...

Jag var jättenojig med barnen inför branter och stup när de var små. De fick absolut aldrig luta sig mot några staket eller räcke just vid branter eller balkonger för man kan ju aldrig veta om det håller. Deras pappa tyckte jag var galen och vi bråkade om detta varje gång vi var på utflykt.

Men faktum är att jag tror inte att mina söner än idag skulle våga luta kroppstyngden mot ett räcke.

Elisabet. sa...

baratradgard: jag minns en resa med färja från Varberg till Grenå och exet stod där med lille sonen på AXLARNA och alldeles vid relingen .., jag höll på att kräkas rakt av .., tänk, om han hade snavat eller båten krängt till, så hade ju Anders kunnat dråsa i havet!

Nej, jag har fortfarande jätterespekt för sånt. Och balkongräcken ,-)