måndag 30 maj 2011

Lika bra att erkänna ...



Det är en plåga att se kungen intervjuas i tv:s nyheter.

Åååå, så han våndas!

Och jag tänker att det kan inte vara lätt att vara offentlig person, bäst det är kan man - om inte bli kung - så kan man bli gift med en kung, och man kan bli statsminister eller vanlig riksdagsman och vips, uppenbaras alla ens synder.

Gamla bekanta och skolkamrater från förr letar i minnets arkiv och kontakter omgående Expressen eller Aftonbladet och vittnar om vilken eländig moral man har haft.

Och gamla pojk, - eller flickvänner vädrar morgonluft och erbjuds och tackar glatt ja till miljonbelopp för bilder från ett passionerat kärleksliv i ens ungdom.
Ja, naturligtvis inte i min, men in andras.

Och tänk om en mig närstående herre någon gång blir statsministerkandidat, ja, vad vet man!

Vad kommer då löpsedlarna att handla om?

Så ikväll, just när kungen har berättat hur det var, frågar jag honom.

"Nå, min käre herr pensionatsvärd, har du någonsin besökt en strippklubb?"

Den närstående funderar en stund.
(aj, aj .., det är oroväckande).

"Ja, så är det faktiskt.I min ungdom besökte jag Kiviks Marknad och där uppträdde en kvinna på en motorcykel och bäst det var slet någon av henne kläderna och där stod hon i bara Eva-dräkten!"

Den närstående tycks inte alltför bedrövad vid tanken på den lättklädda damen.

Sen kommer han ihåg ytterligare en episod.

"Hmmm .. , ja, vi var i dåvarande Tjeckoslovakien och råkade (obs. "råkade") komma på en varité med damer som uppenbarligen tyckte att det var väldigt varmt inomhus och därför tog av sig precis allting. Det var då min reskamrat kom med repliken att .., detta måste vara en (check) tjeck utan täckning!" säger den närstående.

Aha, det var ju rent filurigt!

Ja, det var allt.

Något mer kan han inte komma på.

I alla fall inte för tillfället.

Ja, nu vet ni, i fall herr pv blir statsminister eller något sådant.

Ps. För övrigt tycker jag inte alls att det är så hemskt om någon går och tittar på "lättklädda damer", inte ens om kungen gör det. Tiotusentals svenska kvinnor har gladeligen betalat för att få se muskulösa herrar (typ Chippendales) visa upp behagen och även om jag själv inte för fem öre skulle lockas av detta, så anser jag inte att dessa kvinnor är sämre än andra.
Däremot tycker jag att det är alldeles på tok om kungen inte talar sanning när det gäller detta som han påstås ha varit med om. Han lät lite ..., svävande på målet ,-)
Och då ..., blir det ju genast så oerhört mycket mera pinsamt. Ds.

11 kommentarer:

Ingela sa...

Så pinsamt när han vänder bort blicken (snett ner åt vänster) och svävar på målet...

Varför säger han inte ungefär "ja när man var ung och singel hände det väl att man hamnade på mindre lämpliga ställen"?

Vem skulle bli upprörd?

Turtlan sa...

Pinsamt var ordet.

Jag ser på detta på två sätt:

1/ Äsch sluta rota i detta. Alla är vi människor som har fel och brister.

2/ Varför har vi monarki tänker jag sen. En förlegad modell på många sätt.

Nej tre sätt...

3/ jag börjar bli trött höra om detta.

Men pinsamt var ordet!

Elisabet. sa...

Ingela och Turtlan: precis! Nu lät det bara svävande och som om han snart skulle börja gråta! Om han hade sagt "ja, just det .., det var himla dumt, men för tjugo år sedan var det kanske så här ...", inte tror jag att folk hade gått i taket.
Nu blir det bara ÄNNU värre.Och tänk, om det kommer fram bilder som visar nånting helt annat!

SoF sa...

Suck!

...jag blir så trött.

Å jag hoppas att inte maken läser det här inlägget och får för sig att han skall intervjua mig om mina förehavanden.
Tror att jag plötsligt skulle drabbas av många minnesluckor och svara: Det minns jag inte.

Jag kan lova att jag aldrig skulle kunna bli minister. ;)

Soliga och fantastiska-15 grader-på-morgonen-hälsningar!

baratradgard sa...

ja låt den stackars karlen vara ifred - det är ju inte som att han skjutit ihjäl nån eller rånat en bank precis!

AP sa...

Jag mår illa av det här. Jag vägrar se en endaste intervjudel. Tycker hetsjakten är lika oetisk som att i sin maktposition som kung omge sig av "kaffeflickor" eller vad det nu må vara.

Fy för! Blir nästan royalist efter allt det här. Stackars!

cruella sa...

Jag håller verkligen inte med. Ärligt talat, vad är det för sammanhang? Där brudar och deras behag, om så bara för ögat, kan köpas för pengar frodas i väldigt hög grad även andra sorters affärer. Är det inte skäl nog att bara sätta ned foten och bestämma sig för att sådant ska vi inte ha?

Ingela sa...

Cruella: Jag menar inte att det är OK, men om han besökte inrättningar med lättklädda damer i sin ungdom och det stannade med besök så kan han väl bara säga det.

Om det har förekommit privata fester med inhyrda damer på senare tid, ja då kommer saken i ett annat läge. Givetvis borde han inte ljuga om det heller utan ödmjukt lämna sin plats till förfogande ifall han visat så dåligt omdöme. Nu tror jag inte att han har "beställt" damerna ifall de förekommit, men då borde han ha rutit till och gått hem och avslutat relationen med herrklubben i fråga.

Elisabet. sa...

Detta var vad många kunder diskuterade i kassakön. Hade kungen varit kaxig, hade nog många ansett att det vore värre .., nu såg han så plågad ut, att man bara ville att det skulle sluta!
Ja, jag erkänner, det var precis min känsla också.

Är detta saker som hände för 20 år sedan .. ja, jag tycker inte att det är hela världen - om inte något att hurra för -.

Men ljuga får man ju inte göra.
Ajabaja.

Steel City Anna sa...

Det var en passande bild du hittat :)

Och nu är det nog kört för Kungen tror jag.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: bilden togs vid ett besök på Engelska Bokcaféet i Ystad. Jag ÄLSKAR den slingan och skulle gärna ha den själv, men pv vägrar i sten ,-)
Jag tycker den spritter av livsglädje. Och nakna kroppar är väl inget att förfäras över, säger hon som har långt nattlinne ,-)