söndag 17 april 2011

Smått och gott ...



Äldre dam kommer och hämtar ut beställd smörgåstårta på jobbet.

"Har du nåt emot om jag tvärspringer och hämtar kameran ....?" frågar jag.

Nej, det har hon inte.

Å, vad jag är imponerad av hur charkpersonalen fixar och donar med såna här beställningar.

Det kan vara allt från vanliga landgångar, till smörgåstårtor och stora festfat och det görs potatisgratänger och gräddas baguetter!

På charkdisken har Gunilla pyntat och gjort fint.
Där står nu en bytta med ägg .., där är små kycklingar och vikta servetter.

Och just innan stängning hade jag den här stilige mannen i kassan.

Nästan lika många kunder idag som igår och massor med släpvagnsuthyrningar.

För 300 kronor hyr du en släpvagn med galler under ett helt dygn och det är ju hur billigt som helst!

Och en sak är säker - men det har inte med släpvagnar att göra - att mer värme från kunder än vad jag har fått här, i Halland, har jag a l d r i g någonsin varit med om! Det är som att simma omkring i ett hav av vänlighet.



Gunilla pyntar i charken, själv har jag pyntat och gjort fint i slänten, den ner mot vägen.

En Mårbackapelargonia, murgröna, påskliljor, violer och timjan, samsas i tunnan.

Så småningom får somligt bytas ut .., där ska bli så prunkande och fint.



Och pv, som är en sån djurvän, har nu fått nog av rådjuren som totalt struntar i höbalen, men gärna frossar i tulpanlökarna som äntligen kommit upp!

Somliga placerar nät över blomstren .., andra ställer helt sonika dit trädgårdsstolarna!

Ja, ja .., dom ska jag nog ta bort i morgon.

Och snart är det Mästarnas Mästare!

7 kommentarer:

cruella sa...

Inburade tulpaner gillar jag slett ikke! Jag konstaterade i går att allium och påskliljor får står i fred för odjuren. Och lila och gult är ju snyggt så...

Evas blogg sa...

Mums!!

Bloggblad sa...

Den stilige mannen hade jag inte känt igen alls.

Smörgåstårta åt jag till lunch, hittade överbliven nedfryst i boxen och garnerade om den med lite sallad och gurka. Det finns till ett par gånger till.

Du gör väldigt bra reklam för din butik! Det borde du få bonus för. Ta med det på nästa utvecklingssamtal.

TUR att vi inte har rådjur, men å andra sidan har jag inte så mycket godis i rabatterna heller.

Elisabet. sa...

cruella: i morgon åker stolarna väck ,-)

Eva: jag ÄLSKAR smörgåstårta!!!

Bloggblad: den stilige mannen har jag sett i tv-fyra .., det var därför jag kände igen honom.

mossfolk sa...

Oj, vilken jobbhelg det har varit. Och oj vad god smörgåstårtan ser ut!
Jag hade förmodligen inte heller känt igen den stilige mannen... Faktum är att jag är rätt dålig på att känna igen offentliga personer sådär överhuvudtaget. Alla hade varit superanonyma i min kassa ;)

Mian sa...

Den stilige mannen tittar jag på nästan varje morgon då jag ligger här på kökssoffan :-))
Nyhetsmorgon + en kopp kaffe - en bra start på dagen.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, gud så trött jag är efter en sån här helg, men nu är jag fri tills tisdag kl.15.00 ,-)

mian: se där ...!