måndag 18 april 2011

Pensionatsvärden i ett nötskal ...



Det finns ingen egenskap som är så typisk för pv, som tålmodighet.

När det visar sig att vatten tränger in i garaget, då börjar pv Projekt Grävning .., först med den lilla grävmaskinen som ändå använts till Gunvors tomt .., men med den hinner han inte så mycket innan det är dags att återlämna den till hyrmannen .., och då sätter herr pv igång på kvällstid, ja, att gräva för hand.


Där det står "aj,aj ... berggrund", där har pv lagt igen det grävda.

Dräneringsrören ska löpa från garaget längs med huset och utmynna i slänten.

Och så fortsätter han handgrävandet, nu från andra hållet, (se röda pilarna), men då visar det sig vara berggrund i vägen .., och det är d å, om inte förr, hans tålmodighet visar sig.

För se .., då gräver han bara en omväg!

Måtte där nu inte vara ännu mera berg i vägen .., tänker madamen som inte gräver.

2 kommentarer:

Lena sa...

Beundransvärt tålamod. Jag hade nog gett upp med en gång... När jag tänker efter tror jag inte att jag ens hade börjat. Jag förstår ju att det måste åtgärdas, men jag hade nog sett till att någon annan gjort det...

Anonym sa...

Jag känner en person som grävde på sig diskbråck när han skulle dränera....ellem