torsdag 21 april 2011

Frukost i landet Halland ...


Kesu: knäckebrödet längst nere till höger.
Bilden är klickbar.

Ja, jag förstår att en sådan oerhört lockande rubrik nu inbringar horder av människor ("individer" säger dom alltid i nyheterna ...) till den här bloggen, hör ni, ni får försöka att inte trängas och skuffas så våldsamt!

Nu ska här i alla fall kalasas på frukt, - och nötbrödet som jag igår köpte i Slöinge.

Det ligger längst uppe till vänster på bilden.

Billigt är det inte, men jag tar det på mitt icke-rökarkonto.

Det kontot har jag använt mig av i säkert trettio års tid och exet sa alltid att det vore billigare om jag verkligen började att röka och köpa starksprit, så mycket som jag ändå alltid hänvisade till det kontot .. ni vet så där .., "ja, jag röker ju inte, så ...".

Femtio kronor för ett bröd.

Jo, men det är uthärdbart och när brödet är så gott i sig, behövs inget pålägg.

(Behövs, nej. Men på bordet står ändå Cheddarosten och väntar ,-).

Nu mot frukostbordet!

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh så gott! Nu är det nog min tur i kön här tror jag! ;-)

BRA tips med det där kontot ...det ska jag ta och använda jag med.

....en tröst till dig är att HÄR kostar ett sånt bröd mycket mer.

baratradgard sa...

Ska genast skaffa mig ett icke-rökar-konto! God idé!

Kesu sa...

Jag ska OCKSÅ skaffa ett sånt konto. Sedan får jag maken att sluta puffa de få pinnar han drar i sig och jösses vad vi ska köpa bröd sedan!

Vet du vad frukt- och nötbröd kostar i staden Stockholm? 80 spänn!!! Säljs bara inför helgerna berättade expediten för mig. Jag hade inte glasögonen på mig och läste 30 på skylten, skämdes lite för att sedan rygga tillbaka. Som tur var var det gott!

Har klickat på knäckebrödet nu (ja, bilden alltså). Sånt där flisknäcke som jag trodde. Ingen bark i den degen ;)

Glad påsk på dig, du roliga bloggerska!

Anonym sa...

Jag har ett "Jag-köper-inte-dyra-antirynkkrämer-konto" också. Och ett "istället-för-hockeybiljetter-konto".Där brukar orkidéerna hamna! För övrigt blommar min tidiga julros nu! ellem

Elisabet. sa...

Tankevågor, baratradgard, Kesu och ellem i Skellefteå: gissa var jag ska åka förbi om en stund .., när vi nu ska till Falkenberg och handla lite ...? Just det.
Har vi tur är bageriet öppet ,-)

Bloggblad sa...

Haha... jag har ett har-i-alla-fall-inte-fått-fortkörningsböter-konto! Man får lite mer för det, tror jag. Där ligger en del fina kläder...

Jag fick ett så vansinnigt gott surdegsbröd med frukt och nötter i födelsedagspresent, har försökt få tag i receptet, men får inget svar. Säkert hemligt. Det var lika gott varje dag hela veckan som det räckte till.

Leina sa...

Blir så sugen... Jag skall lära mig baka surdegsbröd... Till sommaren när jag har semester och kan pyssla om den ordentligt.. =D Härlig bild...

Anonym sa...

Oj, vad mycket pengar jag har som jag inte visste om! Mitt inte-röka-konto och inte-fått-böter-konto och inte-gå-på-hockey-konto borde ju ha växt till en bra slant nu!
Tack för tipset. och brödet var dyrt men säkert jättegott!

Elisabet. sa...

Bloggblad: tyvärr har jag fått p-böter på 700 kronor .., så det kontot kan jag i alla fall inte åberopa ,-)

Leina: kom hit!

Fru Hansson: men ändå billigare än i Sthlm, tydligen ..., tack och lov.