onsdag 16 mars 2011

"Vill du förlänga min Lottokupong, tack ..?"


Mitt schema är så totalt underbart, att det finns liksom inga gränser.

När jag har ledig-helg, är jag fri lördag, söndag, måndag och börjar tre på tisdag!

Det blir som en liten mini-semester!

Och arbetar jag helg, är jag alltid ledig fredag innan.

Idag har jag nästan aldrig behövt be om hjälp.

Sååå ljuvligt är det - ja, rent av befriande -!

Hur kunde jag bli så förfärligt rädd för spelmaskinerna och posthanteringen?

Varför stressar jag upp mig så till den milda grad?

Varför kan jag inte vara som en alldeles vanlig människa?

Sånt kan man fundera över.

(Och en annan sak som är bra med jobbet: vi får subventionerad massage av en man som kommer till affären och utför sitt värv! Nästan alla utom jag själv lät sig masseras och kom ut från rummet alldeles rödblommiga om kinderna. Och lyckliga. Nästa gång ska jag med ...).

12 kommentarer:

Leina sa...

Men jag sa ju det... Att det skulle gå som en dans... Massage, vilken lycka... Klart du ska.

Elisabet. sa...

leina: först vill jag banta ,-)

Linda sa...

Massage på jobb är underbart, synd att man inte går dit...
Fattar inte varför det ska vara så svårt.
Den där massören har ju sett tusentals kroppar...

Och jag gillar också ditt schema - långhelgen är ju alldeles underbar!

Att du skulle klara ut alla klurigheter var det ingen som tvivlade på, utom madame själv. Vi tror på dig Elisabet!
Kram på dig!

Monica sa...

Elisabet strunta i bantningen! Du missar ju en massa tid då med massören om du ska vänta in den perfekta kroppen. Och de är vana med det mesta men PV får passa sig för de brukar ofta inte bara vara skickliga på massage utan rasande trevliga. Har mycket egen erfarenhet från sjukvården;-), en massör hade praktik direkt utanför "dörren" och vi stapplade dit på lunchen, han blev överhopad av kvinnor och måste sluta av utmattningssyndrom;-))))). PS jag minns hans varma händer fortfarande, jag var alltid så trött så jag sov nästan men hade koll;-). Han sa alltid till mig: byt jobb och kom t o m och hälsade på och fick en uppfattning av situationen.

Elisabet. sa...

LindaLotta: första veckan, då kändes det som om jag gick mot slakt när jag körde till jobbet. Jag var VETTSKRÄMD att jag skulle göra fel och reta upp dom andra och jag önskade att jag aldrig hade sagt upp mig från Ica i Ystad!
Torr i munnen .., hade mardrömmar och ville bara fly.
Jag minns ju att det var precis så här när jag fick kassaansvaret i Ystad, så jag borde ha insett att det SKULLE gå över; att jag faktiskt skulle lära mig.

Nu känner jag bara en sån stor glädje i att åka till jobbet .., jag börjar känna mig trygg och tycker att kunderna är så rara och fina.
Första dagarna såg jag dem inte .., jag bara fokuserade på allt det hemska ,-)

Monica: nej, jag väntar ..., men jag vet ju hur härligt det är med massage! Året innan jag skilde mig, gick jag på massage två gånger per månad ., det var som en frälsningsupplevelse!

JULIEK sa...

Javist måste du....massage er ju herligt : )

Cecilia N sa...

Men insåg du inte det? Det gjorde ju alla vi andra! :-)

Gott att vi fått rätt redan!

baratradgard sa...

haha hur lång lottokupong ville kunden ha? Hur lång klarar du av att göra den?

(Äsch massage är överskattat!)

anna of sweden sa...

Tror att det är ett bevis på att du är en helt - ja, kanske inte vanlig, men i varje fall normal människa. :)

Elisabet. sa...

Julie K: jo, så småningom ska jag ,-)

Cecilia N: nä, verkligen inte! Och det är så irriterande att jag så till den milda grad jagar upp mig - det blir ju jobbigt för alla andra också ,-)

baratradgard: du anar inte vilka möjligheter det finns att krångla till ett spel-köp ...,-.)

anna of sweden: i det här fallet är jag totalt knäpp!

Leina sa...

Elisabet.... Men nej, du behöver inte banta... Du är jättefin..

Anonym sa...

Vi har också subventionerad massage.Och massörerna är väldigt duktiga på att hitta ens ömma punkter. Och då är det minsann inte så behagligt... Men ack så välbehövligt!En arbetskamrat var väldigt avvaktande från början men ser det nu som en räddning. Ta vara på möjligheten! ellem