söndag 13 mars 2011

Här på kullen är det så ...


... att den småländske (och väldigt ordningsamme - ett eller två s ..? -) grannen och pv (något mindre ordningsam), delar garage.

Rakt av bara.

Var sin del.

Idag, efter några månaders frånvaro, återvände grannen till sommarhuset.

Från min utsiktsplats såg jag hur han sneglade lite mot pv:s garagedel.

Sen drog grannen försiktigt i presenningen till sin båt .., rättade till den lite .., så där ja.

Ordning och Reda.

Tänk .., om det kunde smitta!

2 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Ja tänk om garageordning kunde smitta ända hit till nordöstra Skåne...

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: chefens fru tycker att jag verkar vara "strukturerad".

Åååå, ser man på .., är jag det?

Så det tog jag på orden och började strukturera vår tillvaro, dvs, bad pv att vi skulle samla ihop veden som ligger lite här och där och fylla på i vedskjulet.

"Nu?" sa han häpet.

Ja, sa jag.

Så det gjorde vi .., jag slängde till honom pinnar och klabbar och vips, var det ordning och reda.

Här ska minsann struktureras nu !