fredag 4 september 2009

Tre saker som gjorde mig extraglad idag ...

1. Jo, det var när underbara Emelie kom och löste av mig - bara så där - och sa ..."Bettan, nu kan du gå upp en stund .. jag sitter till klockan tre .." och jag gick raka spåret och tog mig en mugg eftermiddagskaffe, plus en tårtbit som Englund generöst bjöd på .., han slutar nämligen idag.
Det var som att få ett extraliv.
Sedan gick det hur bra som helst att sitta dom där sista två timmarna.

2. Och så lilla Hedda, kanske fyra - fem år .., som kom och handlade med sin mormor och som visade mig att hon idag hade fått nya, rosa skor. Egentligen var dom nog inte nya, men däremot kanske framplockade som höstskor.
Där stod hon framför mig, Hedda, och jag böjde mig över kassan och tittade och sa ..."men åååå, så fina dom är!" och Hedda, som har jättelockigt hår och påminner om min Anna-Panna när hon var i samma ålder, log som solen.

3. Sist av allt: att pv kommer med tåget klockan sju ikväll.

6 kommentarer:

Ellis sa...

Låter som en fin dag, det. :-)
Tänk vad mycket sådana snällheter (som att du fick ta den där pausen just då) betyder!

Kram kram!

Elisabet. sa...

Ellis: ja, mer behövs inte.
Jag var sååå glad och lycklig över den där pausen jag fick .., även om jag gjorde annat än drack kaffe .. men ändå .., bara att få gå ifrån så där oväntat .-)

Ellis sa...

Ja men ibland behövs det inte mer. Att gå gå undan lite, koppla av några minuter. Det är värt mycket.

Anonym sa...

Fina saker att bli lite extra glad över, verkligen!

Turtlan sa...

Alla goda ting är tre :-))

om man har jobbarkompisar som gör så så gissar jag att man utan tvekan gör så tillbaka en annan dag!

PV besök är guld värt. Kanske mer än guld? Jag har nämligen sista tiden gått över från att säga Guld M till Platina M för det ska visst vara mer värt ;-))

Ha en jättemysig fredagkväll!

Turtlan, inte helt packad än men håller på lägga ner i resväskan :-))

Tankevågor sa...

Sånt som man verkligen blir glad över...
Nu är klockan över sju så nu är PV där. Ha en fin kväll tillsammans!