torsdag 3 september 2009

Kväller ....


Bild: från Nämndemansgården på Ven ...

... ösregn .., eller skyfall.

Mörker.

Alldeles mörkt.

Som vinter nästan.

Levande ljus.

Mitt i naturen .., och Plus.

Prat med Halland.

Om man i två nätter har legat nära en annan människa i livets flock, blir det tomt och öde att sova ensam .

Nu får man locka på vännerna ute på Savannen .., strosa omkring lite .., se skenet från elden .., höra småpratet .., lägga sig nära och känna tryggheten.

På Savannen är det uppehållsväder.

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Här blåser det så ekarna utanför mitt hus nästan böjer sig.

Jag har packat ikväll inför resan på lördag till Spaniens sol. Känns bra!

Ja så tomt det är att sova själv! Saknar redan min inneboende...
Visserligen gott om plats i sängen men föredrar sällskapet!!!
Nu blir det ända tills nästa lördag innan vi ses.

Natti!

Evas blogg sa...

God natt önskar en på Savannen.

qi sa...

Jag missade samvaron och lägerelden på savannen igår, får värma mig lite på glöden...