söndag 30 augusti 2009

Nja, särskilt het är man ju inte ...



Hur var det nu att sova i tält ...?

Jotack, kallt.

Jag är alltid frusen nästan .., mest om fötterna ., så när det på lördagkvällen är dags för sänggående, ja, då tar jag ( till tältkamratens besvikelse ...,) fram strumpor, mjukbyxor .., särk och sticketröja.

Lägg därtill ett påslakan och en filt.

Intill mig ligger pensionatsvärden.

I Adamsdräkten.

Gissa, vem som fryser.

Just det.

Den påpälsade bloggmadamen.

Men det var ändå trivsamt .., att ligga där och höra ljuden från andra campare intill .., lyssna till morgonpigga småttingar skratta och leka .., och duvornas koooooorrrrrande .., och ana solljuset genom rosafärgad tältduk.

11 kommentarer:

Linda sa...

Jag är imponerad över att ni orkar hålla upp benen så länge :)

Ellis sa...

Är man i er ålder Sysslar Man Inte Med Heta Aktiviteter, det vet ni väl?
;-)

Anonym sa...

Ellis: Vi skyller ditt oförnuft på din låga ålder.
PV

Elisabet. sa...

lindalotta: ååå, du anar inte så spänstiga vi är (läs: jag ...) efter helgens prövningar (läs: cykelturer längs lodräta vägar ...) ,-)

ellis: nä, verkligen inte .. men så frös jag ju också ..-)))

Elisabet. sa...

pv som snart fyller år: åja, ta inte i så mycket nu .-)

Ellis sa...

Pv - hahaha! =)

Ingela sa...

Du måste skaffa en bra sovsäck förstår du väl. Om du ska fortsätta i frisksportarstilen alltså.

Elisabet. sa...

Ingela: ja, fast jag har svårt för sovsäckar .., jag får en känsla av klaustrofobi .. men blir man mager kanske det går an ..-? Annars blir det väl som ett korvskinn .., haha!

Ellis sa...

Elisabet - köpt två och "koppla ihop". ;)

Anonym sa...

Sååå avtändade med inlindande damer... vet du inte att man blir varm av sex... Eller är du för gammal?

Elisabet. sa...

ellis: ,-)

anonym: å, ja .., om dom blir pilska och till sig när kvinnor ÄR inlindade .., så räcker det gott och väl för mig ..-)

Ja, och så är jag ju nästan sextio .., då kan man lösa korsord i stället.