lördag 3 januari 2009

Lördagmorgon ...


Bryggaren.
För att enklast begripa sig på denna apparat, erfordras minst sex poängs högskoleutbildning vid den tekniska fakulteten.

.... blir ring-så-spelar-vi och prat om gårdagkvällen som blev fylld med prat och skratt och besök av Anna-Panna och Micke och lilla hunden Nelly och så blev det Väsby Filmfestival med "Mitt liv som hund" och Emil och emma som har svårt att koncentrera sig under hela filmen och deras mormor som ideligen säger ..."nä,men kolla nu!"

Och nu är det morgon.

"Tänk, att jag vann i Plump mormor ...!" säger kapten Lintott ..., och hans storasyster som kom tvåa är inte mindre mallig.

Nu stundar fotbollsturnering igen .., (pågår hela helgen) ..., nybryggt kaffe och stillsam frukost.

Kaffebryggaren är av en sådan modell att den fordrar högskoleexamen för att man alls ska begripa hur den fungerar.

Den ser ut som på bilden och jag kan lova bloggvännerna att jag mellan varven saknar min vanliga, enkla modell av bryggare.

Ungefär så är det här i landet Uppland.

5 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Nu ska jag gå ner och sätta på morgonkaffet. Den godaste koppen på hela dagen! Tillverkad i en gammal bryggare, som inte kräver så lång utbildning. Tur är väl det!

Anonym sa...

Jag har nyss druckit en mugg kaffe tillverkad enligt den enklaste metoden av alla:
3 tsk pulverkaffe i botten på mugg
nykokt vatten slås över
rör om 15 varv
klart att dricka

Christina sa...

Problemet med krångliga kaffebryggare är ju att man inte är riktigt klar i knoppen innan man har fått dagens första kopp - det gör inte saken lättare precis.

Anonym sa...

Här kokar vi! Godast, och faktiskt snällare mot min kräsna mage. Fast den får oftast té! ellem

Marge_II sa...

När man sett en film tillräckligt många gånger och kommit att älska precis alla repliker, vill man ju så gärna att alla andra också ska höra dem.

Själv är jag en plåga i dessa lägen, hyssjar och påpekar övertydligt; hör nu, kolla nu o s v.